tisdag 12 maj 2015

I väntans tider...12/5-15

Idag är det dag 61 i Smillas dräktighet och allt har ju inte gått så bra som man hade hoppats. Förra måndagen var vi till veterinären för att kolla hur många bebisar det kommer bli. Hon hade ju gått upp nästan ett kilo, så jag tänkte att det blir nog minst tre i alla fall. Röntgen visade bara en enda liten kisse och en förstorad livmoder. Vi fick även göra ett ultraljud och då kunde de se att livmodern var full i vätska och det bådar ju inte gott. Bebisen levde och hjärtat slog väldigt fint. Hon har sedan i lördags haft en del flytningar och sedan igår har hon mer eller mindre slutat att äta och dricka. Jag har börjat ställa in mig på det värsta, men jag kan ändå inte ge upp hoppet än. Om en och en halv timma ska jag åka och göra ett nytt ultraljud på Trestads djurklinik och få ett utlåtande om vi behöver åka till västra i Göteborg med henne eller om vi ska fortsätta vänta någon dag till. Det som ska bli mest spännande är ändå att se om hjärtat fortfarande slår på det lilla livet som finns i Smilllas mage. 
Här har hon krupit ihop sig i sin bolåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar